Mart 2009’dan itibaren vergiler hariç 1.4 milyon Euro’ya satışa sunulacak otomobilden 150 adet üretilecek.
100 litrelik yakıt tankına sahip aracın şehir içi yakıt sarfiyatı 41.9L/100km. Şehir dışında 15.6L/100km olan olan sarfiyat karma kullanımda 24.9L/100km.
Coupe versiyondaki gibi 16 silindirli 1001 HP’lik turbo motor ile donatılan Veyron 16.4 Grand Sport polikarbon tavanlı versiyonunda 406 km/s’lik sürati ile dünyanın en hızlı convertible otomobili olmaya aday. Eğer üstü açılabilir şeffaf tavanı çıkarıp kullanacaksanız son hız 349 km/s’i aşamıyor.
YEDİ VİTES
4.46 metre uzunluğa, 2 metre genişliğe, 1.2 metre yüksekliğe sahip otomobilin ağırlığı 1968 kg. 16 silindiri W konfigürasyonunda olan 8 litre hacmindeki motor, 4 adet turbo ile besleniyor. 6000 devirde 1001 beygir, 2200-5500 devir aralığında 1250 Nm tork üreten motorun gücü yere 7 vitesli DSG şanzımanından ve 4 tekerleğinden aktarılıyor. Tekerlekleri ise önde 265 arkada ise 365 mm genişliğinde.
Veyron Coupe ile karşılaştırıldığında Gran Sport’un en belirgin farkı daha yüksek ön cam, yeni tasarlanan LED’li farlar ve at nalı şeklindeki çizgiye sahip jantlar oluyor. Diğer taraftan karbon fiber monokok gövde açık tavanın yapısal olarak araçta yer açtığı kayıpları telefi etmek için çok etkin bir seçim olmuş.
YERE YÜKSEKLİK İÇİN ÜÇ MOD
Süper spor aracın yerden yüksekliği kullanım amacına göre değişiyor. “Standart” modunda aracın yere en yakın noktası 125 mm, 220 km/s hıza kadar olan bu modda kullanılabilen aracın aerodinamik katsayısı ise 0.39 cw. Virajlı yollarda ve yarış pistlerinde kullanım için olan “Handling” modunda aracın yere en yakın noktası 80 mm oluyor ve aerodinamik katsayısı 0.42 cw’ye yükseliyor. “Top Speed” modunda yani 375 km/s’in üzerindeki hızlarda, aracın yere en yakın noktası 65 mm oluyor ve aerodinamik katsayısı 0.36 cw’ye düşüyor.
ARKA GÖRÜŞ KAMERASI VE SES SİSTEMİ STANDART
Bugatti’nin açıklamalarına göre karbon fiber yan marjpiyelerin etrafında ve aktarma tünellerinden B sütuna kadar geniş bir alanı kapsıyor. Ayrıca tekrar tasarlanan hava girişlerindeki 10 cm’lik karbon fiber malzeme aracın takla atması halinde daha iyi korunmasını sağlıyor. Ayrıca Gran Sport’da dikiz aynasına entegre 2.7 inç monitöre bağlı arka görüş kamerası ve “Puccini” ses sistemi de standart olarak sunuluyor.
Aracın fren sistemi, önde 8 pistonlu 400 mm çapında karbon seramik disklerden arkada ise 6 pistonlu 380 mm çapında karbon seramik disklerden ve aerodinamik katsayısını 0.68 cw’ye yükselten arka kanattan oluşuyor. Veyron’un 100 km/s hızdan frenlendiğinde durma mesafesi 31.4 metre.