İnsanları tam olarak etkileyen şey farklı çizgisi mi, spor ama mütevazı bakışı mı bilinmez ama, 3 nesilde dünya üzerinde 800 bin müşteriye ulaşması bir başarı, özellikle de ABD'de. Türkiye'de genel olarak iki kişilik roadster otomobillere ilgi yok. MX-5 de yıllardır bu bakıştan nasibini alıyor! Bakalım bundan sonrası nasıl olacak?
Dış tasarımda yuvarlak, sevimli ve abartısız çizgiler öne çıkıyor. Ama bir köpekbalığı burnunu andıran ön tasarım aynı zamanda yeterince sportif. Arka tasarımda gerek şeffaf stoplar gerekse klasik modellerdeki gibi konumlandırılan bagaj kapağı modelin kendine özgü tarzını güçlendiriyor. Çok pratik şekilde açılan soft yani kumaş tavan (metal alternatifi de var) birçok coupe cabrio modelde olduğu gibi bagaja değil, ayrı bir alana katlanıyor. 4 metrelik otomobilin tavan yüksekliği sadece 1,24 metre.
İç mekanı son derece modern ve spor dizayn edilen otomobolin deri döşeme, 4 hava yastığı, ABS ve DSC (ESP), 6'lı CD-MP3 çalar, otomatik klima gibi zengin bir donanım listesi bulunuyor. Üstü kapalıyken de dışarıdan içeriye bir hayli ses alan otomobilde sürüş performansı yani motor ve şanzıman uyumu tasarımla bütünleşiyor. Arkadan itişli otomobil yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusunda birçok rakibini geride bırakabilecek düzeyde.
Üzerinde 160 beygir güç sunan 2 litrelik MZR kodlu motor bulunan MX-5, 0'dan 100 km/saat hıza 7,9 saniyede ulaşıyor. Maksimum 210 km/saat hıza çıkabilen otomobil, 100 km'de ortalama 8,2 litre benzin tüketiyor. Aracın fiyatı ise 78,5 bin YTL.