Koreli Hyundai’ nin özellikle Türkiye ve Avrupa pazarı için üretime başladığı ve pazara sunduğu i30 bu yıl adından sıkça söz ettirdi. Toyota’ nın “altın çocuk” lakaplı modeli Auris dünyada en çok satan araç olan “Corolla” markasının hatchback modelinden daha iyi. Kıyaslayacağımız bu yeni iki modelin ikiside otomatik vites. Toyota 1.6 MultiMode ve Hyundai 1.6 CVVT
Omuz omuza
Özellikle gençlerin hoşuna gideceği bir araç Hyundai İ30. 1.6 litre hacimli motor 122 beygirlik gücü ile sokaklarda kendi sınıfının rakipleriyle yarışabilecek düzeyde ama Auris’ e göre biraz vasat performans alıyor. Çünkü bu motor gücünün 4 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş olması istenilen performansı yansıtmıyor. Ama en az Auris’ in süspansiyon sistemi kadar iyi bir süspansiyona sahip.Vites geçişleride sarsıntısız. Yolda çok iyi bir dinamizme sahip olan Auris ise yol tutuş, denge ve savrulmayan yapısı ile yolda rakibinden daha oturaklı. Ama iki aracın asfaltlardaki bozulmalara verdiği tepki aynı. İçeride biraz sarsıntı ve tıkırtılar hissedilebilyor.
Toyota
i30′ da hoşuma giden üreticinin bir dış tasarım yapmış olması. Kaliteli işçilik, iç genişlik, şık kokpit bunu kanıtlıyor. Kabin kısmıda kafa karıştırmıyacak bir düzene sahip. Toyota Auris ise iç genişlikte i30 gibi rahat edersiniz. Özellikle yükseklikte daha iyi, kafa rahat yani. Bazen kalın ve yatık ön sütunlar dar alanlarda görüş sorunu yaratabiliyor. Direksiyon başında Toyota Auris’ in Hyundai i30′ a göre verdiği tepki daha iyi. Direksiyonun yönlendirmeniz sırasında verdiği tepki araca daha hakim olmanızı sağlıyor ve çok hoşunuza gidebilir
Kim daha cimri ?
Otomatik vitesli bu araçlar 100 kilometrede 6.9 litre diye lanse edilen fabrika verilerinden biraz daha fazla yakıyor. Hyundai i30, 100 km de 7.9 litre yakarken Auris 7.4 litreyle biraz daha kara geçiriyor.
Sonuç ?
Sonuç olarak birbirlerine çok yakın değerler sahip araçlarla karşı karşıya kalsakta yarışta Toyota’ yı bir adım önde görüyoruz. Güçlü motoru, marka değeri yukarda belirtilen diğer özellikleri Toyota Auris’ i daha iyi bir seçim haline getiriyor. Ama araç denge kontrol sistemi (VSC) ve Elektronik çekiş kontrol sistemi (Traction control) gibi donanım özellikleri için artan 6-7 milyarlık fiyat dezavantaj. Eş değer fiyatlarda donanım karşılaştırılması yapılırsa Hyundai oldukça iyi bir tercih. Bana göre yinede Hyundai i30 için yüksek bir fiyat biçilmiş. Hyundai’ nin 80′ lerden sonra geldiği yer olarak i30′ u bir mihenk taşı olarak nitelendirebiliriz. Marka değerine katkısı gelecek dönemde daha iyi anlaşılır gibi geliyor.
Toyota Auris 1.6 MultiModel Comfort
Motor hacim/güç: 1598 cc/124 hp
0′dan 100′e Hızlanma: 12.2 saniye
Azami hız: 190 km/h
Yakıt: 7.4 L/100 km
Fren yolu 100 km’den : 38.5 m
Fiyat: 36.150.00 YTL
Hyundai i30 1.6 CVVT Select Otm
Motor hacim/güç: 1591 cc/122 hp
0′dan 100′e Hızlanma: 12.5 saniye
Azami hız: 184 km/h
Yakıt: 7.9 L/100 km
Fren yolu 100 km’den : 41.5 m
Fiyat: 36.400.00 YTL